More
    Ana SayfaTİYATROKendi kişiliğimizin dışında başka bir kişiliğe bürünmemeliyiz ve daima dürüst, namuslu olmalıyız....

    Kendi kişiliğimizin dışında başka bir kişiliğe bürünmemeliyiz ve daima dürüst, namuslu olmalıyız. Epik tiyatronun en önemli örneklerinden biri olan Keşanlı Ali Destanı tiyatro oyunu yorumu

    Dilden dile çevrilerek dünyanın pek çok ülkesinde sahnelenmiş; oyuncusu ve seyircisiyle bütünleşmiş; dahası, Türk tiyatrosuna yıllarca öncülük etmiş bir başyapıt. Epik tiyatronun en önemli örneklerinden biri olan Keşanlı Ali Destanı, birçok tiyatro topluluğu tarafından defalarca sergilenmiş, Avrupa’da birçok şehirde, Amerika’dan Lübnan’a kadar birçok ülkede oynanmış bir oyundur. Üzerinden bu kadar yıl geçmesine rağmen güncelliğini yitirmemiş nadide oyunlardan biri eğlenceli bir seyirlik. 

    Fazla Mesai Tiyatro Grubu Keşanlı Ali Destanı promiyeri ile cumhuriyet bayramımızda tiyatro mesaisindeydi, okumayı çok istediğim ama okuma şansını yakalayamadığım ama hikayeyi dizisinden ve filminden bildiğim. Keşanlı Ali Destanını nihayet sahnede ilk kez izledim. Hemen sonrasında ise kendime çok kızdım, böylesi bir eserden, Haldun Taner gibi bir ustadan bu kadar zaman mahrum kalarak yaşamışım diye düşündüm. Tiyatro seven biri olarak, bu sevgiyi Haldun Taner’in eşsiz eserleri ile beslemeden yaşamış olmaktan dolayı üzüldüm dün akşam.

    Eser hepimizin bildiği daha doğrusu kulaktan dolma olarak olsa da bildiği Keşanlı Ali Destanı. oyun başlar başlamaz 2017 Türkiye’si karşılıyor bizi yeni İstanbul, Türkiye, güzellikler, dolandırıcılar. Erkeklerin erkekliklerinin, birilerini döverek ya da öldürerek kanıtladığı bir Türkiye. Nam, şan şöhret elbet daha bir mühim konulardan. O yüzden biraz yalan dolan çok sıkıntı olmadan yedirilebiliyor insanlara, yiyenler yiyor yenmesi gereken gibi gösterilenleri.

    Zaman 2017 Türkiyesi  Tabi tiyatronun o ince dokundurmaları ile. Siyasiler var oyunda. Her şey iktidar olabilmek içindir. Keşanlı içeridedir bir süredir. Bir cinayeti vardır. Dışarı çıkar çıkmaz beyler paşalar gibi karşılanır mahallede. Hemen muhtarlığa adaylığını koyar. İnsanları yönlendiren bir lider olur az zaman sonra. Rakiplerini güzel oyunlarla alt eder. Yalan dolan işlerinden anlayan iyi dostları vardır Ali’nin. Ama bir de sevdiği vardır ki yüreğini burkan, söz ona geldi mi yalan da dolan da bitsin kalsın yok olsun ister. Ama olmaz olamaz işte. Gel zaman git zaman Ali’nin yüreği daha bir çırpınır sevdiğini her gördüğünde. Söylemek ister her şeyi ama kız inanır mı? İnansa bile sadece kendisinde bırakır mı sırrını Ali’nin? Ali almıştır büyük derdi. Bir yerde iktidar, şan şöhret, bir yerde sevgisi, sevdiği. İşi zaten kolay değil iken daha bir zorlaştıran olaylar onu bekler…

    Haldun Taner’in “gecekondu ortamında bir kahramanlık mitosunun parodisi” dediği, modern epik tiyatronun en güzel örneklerinden biri sayılan oyunda, geleneksel gösteri sanatlarımızın birçok özelliği çağdaş bir yorumla sunuluyor. Yaratılan tipler öylesine gerçek, öylesine canlı ki, hemen her toplumun sosyal ve ekonomik açıdan benzerlik gösteren kesimlerinde karşımıza çıkıveriyorlar. Böyle projeleri inşallah daha çok geliştirip toplumun gözünü açarız. Mehmet Emin Dolmacıoğlu başta olmak üzere bu oyunda emeği geçen bütün oyuncu arkadaşlarıma ve yönetmen Can Törtop beye teşekkür ediyorum. Sahne tasarımından diline Fazla Mesai öğrencileri’nin kendine has geliştirdiği üslubuyla yine çok beğendiğim oyunlardan birisi oldu Keşanlı Ali Destanı. Oyunun sonunda yönetmen Can Törtop “bizde Cumhuriyet bayramını böyle kutlamak istedik”dedi.

    .

    Genel Yayın Editörü : MURAT KARAKAŞ

    YAZAN : HALDUN TANER

    YÖNETEN : CAN TÖRTOP

    Fazla Mesai Yapanlar

     

     

     

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz

    Yeni İçerikler