More
    Ana SayfaELEŞTİRİYaşadığımız Toplumun Bugünü Ve Yarınlarına Dair Söyleyecek Sözü Olan "Meyhanede"

    Yaşadığımız Toplumun Bugünü Ve Yarınlarına Dair Söyleyecek Sözü Olan “Meyhanede”

    Yaşadığımız toplumun bugünü ve yarınlarına dair söyleyecek sözü olan “Meyhanede” Müzikal tiyatro oyunu ile siz sanatsal faaliyetler takipçileri için 4 eylül 2024 Çarşamba günü “Oda Tiyatrosu”nda sezonu açtık.

    Kaan Erkam’ın kaleme aldığı ve rejisini üstlendiği, “Meyhanede” Müzikal tiyatro oyununun oyuncu kadrosunda Kaan Erkam, Niyazi Gezer, Barış Akengin, Gökhan Yet, Tanfer Yaşar German, Sultan Çelik, Taha Aykın, Ayata Akarcalı, Gülten Güney, Kirkor Sar, Çağla Çubuk, Nigar Özcan, Adige Bayzat, Sara Bendir, Kaan Aydın yer alıyor. Solist Hülya Özön, Serkan Lekesizgöz ve Ekibi. Oyuna canlı müzikleri ile eşlik ediyor.

    Oyunun konusu kısaca şöyle; 1899’a hoş geldiniz! Bir Ermeni meyhanesinde, o zamanlar kimsenin kimseyi hor görmediği, din, dil ayrımı yokken herkesin “biz” dediği Türkün, Kürdün, Ermeni’nin, Musevi’nin ve Rum’un dost olduğu dönemlerde yaşanmış olması olası bir sohbetin tam arasında kalıyorsunuz. Moşe Efendi henüz hariciyedeki odasının ampulünü söndürmemiş. Az sonra çıkıp gelecek. Ketum, kahvede son eli ‘oynoor.’ Külhani Davut ise belinde saldırma, salınarak yolda, meyhaneye ‘geloor.’ Az sonra sahneye kimler gelecek kimler… Seyirci olma şansınız yok. Orada kadeh kaldıran bir külhani ya da madama sizsiniz!

    Hazırsanız yorumlaya başlıyorum; Daha önce Kaan Erkam’ın kalemi ile ilgili çok tekrar yaptım bu yorumda biraz farklı bir şekilde bahsedeyim istedim. Yazmış olduğu en absürd tiyatro oyunlarında bile sorgulayıp, sorgulatan Kaan Erkam, “Meyhanede” Müzikal tiyatro oyununda yine bizleri eğlendirirken, Hayat, Ölüm, Aşk, Umut, Kadına Şiddet V. B. Ciddi konular üzerinde titizlik ile durarak, sorguluyor ve düşündürüyor. Ancak bu oyunun daha ciddi bir meselesi var. Bir toplumun gelişmesi için önemli olan “Birlik ve Beraberlik” meselesi.

    “Meyhanede” bize ne anlattı ? biraz daha derine inmek şart; günümüzde özellikle Batı dünyası zorlu bir dönemden geçiyor ve artık insanlık yoldan çıkmış durumda maalesef. Savaşlar ve açlık en büyük problem. İnsanlara karşı ayrımcılık, ötekileştirme ve dışlama politikaları yüzünden geldiğimiz noktada ayrımcılık, ötekileştirme ve dışlama sebebiyle “Din, Dil ve Irk” ayrımcılığı maalesef endişe verici boyutlara ulaşmış durumda. Kaan Erkam bu oyunda oldukça net biçimde ayrımcılığı, kimsenin kimseyi hor görmediği, din, dil ayrımı yokken, herkesin “biz” dediği dönemler üzerinden anlatmayı tercih etmiş seyircisine. 1899’a hoş geldiniz diyor ama yarı şaka, yarı ciddi günümüze de göndermeler yapmayı da ihmal etmiyor.

    Rejiden bahsedelim kısaca; Kaan Erkam’ın oyunculuğunu ikinci kez, rejisini ilk kez izledim bu oyunda oyunculuklara az sonra yeniden değineceğim. Tiyatronun yokluğundansa, varlığının verdiği huzurun farkında Oda Tiyatrosu, Kaan Erkam ve Niyazi Gezer. Kaan Erkam reji uygularken tamamen doğallık üzerine uygulamış. Eğlenceli diyaloglar barındıran metin, gayet keskin ama can yakmıyor. Eski zamanın yaşatılıp aktarımı konusunda oldukça titiz bir reji gördüm sahnede. Dekoru, kostümleri, oyunda geçen adları, şiveleri ve özellikle de müzikleriyle tiyatro oyunun havası değişiyor bir noktadan sonra o küçük sahne bizi bizden alıp bambaşka bir yere adeta o meyhanenin içindeymişiz duygusunu yaşatıyor. Çalan şarkılara eşlik ediyoruz, alkış tutuyoruz. Tiyatronun gücü ile müziğin gücü birleşerek eğlenceye eğlence katıyor. Daha ne olsun?

    Oyunculuklara da kısaca değineyim; oyuncu kadrosu çok olan oyunlarda genelde, genel bir eleştiri yazmayı tercih ediyorum. “Tiyatro, Müzik ve Eğlence”, oyuncular, Serkan Lekesizgöz ve Ekibi, Solist Hülya Özön’ün de dahil olduğu, sanatın doyasıya keyfini yaşadığımız gayet iyi bir ekip var sahnede. Tamamen doğallık üzerine kurgulanan reji seyir zevkini daha keyifli hale getirmiş. Oyunculuk anlamında Kaan Erkam seyircinin nabzını sürekli yoklayan profesyonellikte öyle ki tam duygulanmışsınız ağlayacak durumdasınız bir anda bir espri patlatıyor anında modunuz değişiyor. Kaan Erkam, Barış Akengin oyunun en başından en son anına kadar hep sahnede. Kaan Erkam (Külhani Davut), Gökhan Yet (Moşe Efendi) atışması izlenmeye değer. Tanfer Yaşar German, Sultan Çelik, Taha Aykın, Ayata Akarcalı, Gülten Güney, Çağla Çubuk, Nigar Özcan, Adige Bayzat, Sara Bendir, Kaan Aydın her biri farklı hikayelerin kahramanları olarak renk katıyorlar Meyhane ortamına. Kirkor Sar ilizyonist olarak ufak gösterisi ile mest ediyor bizleri. Şüphesiz oyunun en renkli ismi “Neyzen” Niyazi Gezer.

    Tiyatro severim diyen herkesin kaçırmaması gereken Tiyatro, Müzik ve Eğlence dolu keyifli bir seyirlik. Ajandanıza not almanızı ve muhakkak izleyin diyerek yorumumu burada sonlandırıyorum.

    Genel Yayın Yönetmeni : Murat Karakaş

    CEVAP VER

    Lütfen yorumunuzu giriniz!
    Lütfen isminizi buraya giriniz

    Yeni İçerikler