More
    Ana SayfaELEŞTRİGüldürü ve dinamik yönü ağır basan fars türü “Pardon Siz Kimsiniz?” isimli...

    Güldürü ve dinamik yönü ağır basan fars türü “Pardon Siz Kimsiniz?” isimli Tiyatro Oyununu sizler için yorumluyorum

    Dürüst bir memurun lüks müdürüne eksik bir imzayı attırmak için gitmesinin ve Otel çalışanlarını ve konukları durumun içerisine sürüklemesinin ele alındığı, Güldürü ve dinamik yönü ağır basan fars türü “Pardon Siz Kimsiniz?” isimli Tiyatro Oyununu 5 Mart cumartesi akşamı Cevahir Sahne’de izledim.

    Öykü yazmaya 1916’da başlayan Sovyet edebiyatına egemen olan Devrim sonrasındaki toplumsal koşulları canlı ve yergili bir dille ele alan. Rus romancı ve oyun yazarı Valentin Katayev’in kaleme aldığı “Bugün Git Yarın Gel” isimli oyundan esinlenilerek sahneye yeniden uyarlanan, Gürcan Yavuz’un yönettiği Tiyatro Oyununun oyuncu kadrosunda Ünal Hakverdi, Gürcan Yavuz, Beste Arısoy, Utku Ertek, Berna Alkan Öner, Ferhan Gülşah Varlıoğlu ve Merve Eser yer alıyor.

    Oyunun konusu kısaca şöyle; Dürüst bir memur olan Şevket Şaşmaz mesaisini lüks bir otelde geçiren Nejat beye eksik bir imzayı attırmak için gider ve içeriye alınmaz. O ise imzayı attırmayı kafasına koymuştur. Otele girmek için seçtiği yöntem otelde kalan diğer konukları ve çalışanları etkiler. Otel çalışanlarını ve konukları durumun içerisine sürüklemesi ile komik ve tuhaf olaylar gelişir.

    Ukrayna – Rusya savaşı tüm şiddetiyle sürerken, çatışma ve bombardıman haberleri gelmeye devam ederken. Biz kendimizi sanat ile iyileştirmeye devam ediyoruz. Üstelik Modern Rusya’nın en parlak yazarlarından biri olarak tanımlanan Valentin Katayev’in kaleme aldığı fars türü Tiyatro oyunu ile. Valentin Katayev sanata olan aşkı ve bizleri sanat ile iyileştirmek için çabalamış ve gerçekten başarılı eserler bırakmış biz sanatseverlere.

    Yorumlamaya başlıyorum; Hayatım boyunca Fars türü komedi oyunlarının hastasıyım. “Pardon Siz Kimsiniz?” isimli Tiyatro Oyununu daha önce iki kez izledim. Yeniden esinlenilerek uyarlanan versiyonu ile birlikte bu üçüncü izleyişim. Tiyatro seyircisinin keyifle izleyebileceği başarılı bir Fars olduğunu zaten bilerek ve severek gidip izledim. Daha önceki Fars türü yorumlarımda belirttiğim gibi. Matematiksel bir denklem misali üzerinde ciddi ciddi çalışılması gereken zor bir tür.


    Yönetmen koltuğundaki Gürcan Yavuz, daha önce iki perde olarak izlediğim oyunu üzerinde bayağı bir çalışıp emek harcayarak, tek perdelik bir oyun haline getirmeyi tercih etmiş. Ancak sahnede gözlemlediğim üzere oyunda seyircinin dikkatini yoğun bir şekilde sahneye kilitlemesini sağlayacak ince ince, detay detay bir reji uyguladığını söylemek istiyorum. Öyle ki bir an bile seyircinin sahneden kopmasına müsaade etmeyecek yüksek bir tempo var oyunda. Bu tür hareketlilik gerektiren Tiyatro oyunlarında sahne giriş çıkışlarını iyi hesaplamak çok önemlidir bana göre.

    Oyunculukları da kısaca değerlendireyim sizler için; Böylesi bol efor sarf edilen oyunlarda oyucuların bireysel yeteneklerinden ziyade, birlikte gösterdikleri uyumun ön plana çıkması çok önemlidir. Oyuncuların birbirleri ile iletişimlerinin ve tüm oyuncuların kendi aralarında iyi paslaştığını rahatlıkla söyleyebilirim.

    Sonuç olarak; Dekoru, Kostümleri ve Aksesuarları, ışık ve müzikleri ile türün gerektirdiği tempoya uygun.Temposu oldukça yüksek Kargaşası bol ve eğlendiğimiz bir oyun izledik cumartesi akşamı. Ajandanıza kayıt edin ve sezon içinde izleyin.


    Genel Yayın Editörü : Murat Karakaş